#4836
joc16
Pentru a îmbunătăţi aptitudinile logico-matematice ale elevilor săi, profesorul Vasile a implementat un joc. Pe ecranul principal al jocului se afişează un şir de N
scaune, numerotate de la stânga spre dreapta începând cu 1
, pe fiecare scaun fiind așezat câte un copil. Fiecare copil poartă un tricou pe care este scris, de asemenea, câte un număr de la 1
la N
. Numerele de pe tricouri sunt distincte și sunt scrise pe spate, deci nu sunt vizibile. Scopul jocului este de a descoperi numărul scris pe tricoul fiecărui copil. Pentru aceasta, pe ecran mai este afişat un triunghi de numere T
, care ne dă informaţii ajutătoare. Triunghiul arată ca o matrice în care liniile sunt numerotate de sus în jos de la 1 la N
, iar coloanele de la stânga la dreapta de la 1
la N
. Numărul scris în triunghi pe linia i
şi coloana j
(1 ≤ i ≤ j ≤ n
) reprezintă numărul scaunului pe care stă copilul având cel mai mic număr pe tricou dintre toţi copiii situaţi pe scaune cu numere cuprinse între i
şi j
(inclusiv i
şi j
). Observaţi că poziţiile din triunghi de pe linia i
şi coloana j
cu 1 ≤ j < i ≤ N
nu sunt completate. Cunoscând numărul de copii şi triunghiul de numere:
1. determinați o soluţie posibilă; dacă există mai multe soluţii posibile se va afişa cea mai mică din punctul de vedere lexicografic;
2. determinați numărul de soluţii posibile.
ONI 2025, baraj juniori
Problema | joc16 | Operații I/O |
![]() joc.in /joc.out
|
---|---|---|---|
Limita timp | 0.15 secunde | Limita memorie |
Total: 8 MB
/
Stivă 4 MB
|
Id soluție | #57940116 | Utilizator | |
Fișier | joc16.cpp | Dimensiune | 1.96 KB |
Data încărcării | 04 Mai 2025, 08:34 | Scor / rezultat | 85 puncte |
Test | Timp | Mesaj evaluare | Scor posibil | Scor obținut | ||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
2 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
3 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
4 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
5 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
6 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
7 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
8 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
9 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
10 | 0 secunde | OK. | 2 | 2 | ||
11 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
12 | 0.012 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
13 | 0.04 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
14 | 0.04 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
15 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
16 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
17 | 0 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
18 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
19 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
20 | 0 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
21 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
22 | 0 secunde | OK. | 4 | 4 | ||
23 | 0.012 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
24 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
25 | 0.04 secunde | OK. | 5 | 5 | ||
26 | 0.04 secunde | OK. | 3 | 3 | ||
27 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
28 | Depășit | Limita de timp depășită | 5 | 0 | ||
Punctaj total | 85 |
www.pbinfo.ro permite evaluarea a două tipuri de probleme:
Problema joc16 face parte din prima categorie. Soluția propusă de tine va fi evaluată astfel:
Suma punctajelor acordate pe testele utilizate pentru verificare este 100. Astfel, soluția ta poate obține cel mult 100 de puncte, caz în care se poate considera corectă.